Rete civica del Comune di Firenze

Tours to the complex of Santa Maria Novella

• @musefirenze: Siete in città per qualche giorno? Venite a scoprire i #MuseiCiviciFiorentini! Sul nostro sito trovate gli orari di… https://t.co/egxQ5PtEsE
  • @musefirenze: RT @viaggimarilore: 2 Musei minori, ma imperdibili, di Firenze: Casa Buonarroti e @museobardini. Li ho visitati ieri pomeriggio: agosto ha…

Friday-Saturday h 11 am; 3.00 pm. Sunday h 3.00 pm

Available languages:
ENG: Please check the availability in English language when choosing the time slot

Maximum number
participants: 6

Price:
5 Eur ( 2,50 reduced)+ museum ticket

Prices and Terms of Sale

Time:

Age:
For everybody From 10 years

Accessible

This activity takes place in the Santa Maria Novella

Per ulteriori disponibilità di visite guidate e attività giornaliere anche in altre lingue si prega di scrivere a info@muse.comune.fi.it o contattare +39 055 2768224

What you'll see

The tour leads the visitors to comprehend an extraordinary document of the Dominican Order’s history but also a fundamental chapter of the city of Florence. This is why a special attention will be devoted to the history of the order, whose theological character is deeply embedded in all the architectural and artistic accomplishments of the convent. The tour will also focus on the active participation of the citizens since the foundation of the complex, that was supported thanks to donations and patronage and was to involve the greatest artists of the Middle Ages and of the Renaissance: Giotto, Masaccio, Filippo Brunelleschi, Paolo Uccello, Domenico Ghirlandaio, Filippino Lippi.

Your ticket, starting at

12.50

Il biglietto comprende l'ingresso a Santa Maria Novella (€ 7.50) + visita guidata (ridotto Residenti Area Metropolitana Fiorentina € 2.50 o Intero € 5.00).

- + Più di 18 anni
Intero €7.50 + prevendita €1